18 augusti 2011

IKEA katalogen 2012

Nu är den här - nya IKEA katalogen! Har ni längtat? :)



Läste någonstans någon som skrev att hon inte längtar lika mycket efter IKEA katalogen nu som hon gjorde förr. Att IKEA numera är så bra på att inspirera på webben och att man kan läsa och få så mycket inspiration om IKEA på olika bloggar, att katalogen inte längre har samma funktion. Att bilderna i katalogen andas mer funktion än inspiration.

Jag har bläddrat lite i den nya katalogen och jag måste faktiskt säga att även om det är mycket funktion och att bilderna många gånger visar detta, så finns det många fina inspirationsbilder också. Fokus för i år är 'Kvadratsmart', dvs att kunna få plats med många olika funktioner - och drömmar - på en liten yta.

Jag tycker faktiskt att årets katalog är bättre än förra årets, som jag tyckte var lite tråkig. Fler fina inspirationsbilder, men jag kan dock hålla med om att man numera inspireras så mycket på olika websidor att det är svårt att få samma känsla för katalogen. Men ändå, jag tycker att det är en speciell känsla att få en ny IKEA katalog i min hand.  :)

Nu ska jag krypa ner i sängen och fortsätta bläddra!
Sov gott / Jennica

1 kommentar:

  1. Tack för de fina orden. Välkommen tillbaka. Nu ska jag ta en titt i din butik. Ha det så kul i Danmark! Kram

    SvaraRadera