22 maj 2011

Lokal förmåga

Ibland dyker det upp saker mitt framför näsan på en, som gör en lite förvånad. Detta hände mig förra veckan när jag var i vår huvudstad. Jag fick äntligen chansen att besöka underbara Rosendals trädgård och kafé. :) I trädgården finns det även en liten butik som säljer en blandning av handgjord keramik (koppar och mindre skålar), diverse delikatesser (örtkryddor, smaksatt vinäger, skorpor etc) och så klart deras fantastiska bröd och kakor. Mitt bland att detta ser jag plötsligt Lakrits från Ramlösa, dvs 3 km från där jag bor, nere i Skåne. Finns där en lakritsfabrik? Jag har aldrig hört talas om denna tidigare, eller rättare sagt förmodligen har jag det men det var innan jag ständigt funderade på potentiella leverantörer eller lade så stor vikt vid lokala producenter. Tänk vad mycket ett nytt fokus kan göra!

Sveriges första ekologiska och glutenfria Premium Lakrits produceras efter eget recept av Lakritsfabriken i Ramlösa. – Vi använder enbart naturliga ingredienser. Bara det bästa är gott nog för vår Premium Lakrits, säger grundaren och VD:n Martin Jörgensen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar