31 maj 2011

Sommartider

Imorgon går vi in i den första officiella sommarmånaden, tänk att den kom till slut, ja helt plötsligt är den bara här, sommaren! Snart kan vi lyxa till det med jordgubbar i morgonfilen till mellanmål och efterrätt, kanske i nya fina skålar? Vi kan äta ohämmade mängder av nypotatis i alla dess former och njuta av ljusa (och förhoppningsvis varma) sommarkvällar. Underbart!

Under sommaren tar vi oss ofta tid att göra saker vi länge tänkt på och vi ser till att verkligen gör slag i saken. Min lista är lång men jag har bestämt mig för att ta en sak i taget och det jag ska satsa på först är att odla groddar. Det är nyttigt, gott och superlätt, och ändå har jag inte kommit "till skott" (bokstavligen talat) på hela våren!

Vilken av dina "vill göra"- saker börjar du med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar