4 september 2012

Feng Shui

När man har ett helt nytt hus att inreda så gäller det att hålla tankar och idéer i styr. Det är också bra att använda sig av ett ramverk som t.ex. Feng Shui både som hjälp i planering och inköp men även för att "kontrollera" att det blir bra balans i inredningen. Tack vare att Jennica tipsade mig Jannices blogg har jag fastnat för just Feng Shui, där finns både en feng shui-skola och massa andra tips hur man inreder med balans.

Jag har hets-tittat på bilder på design seeds (det finns över 300 sidor...!) för att hitta en färgpallet per rum att utgå från. Kul men rätt svårt, faktiskt. Detta är vad jag, ok vi, dvs jag och maken, kommit fram till hittils. Dörrar verkar funka bra som utgångspunkt. :) Nå, vad tycks?

Köket:

Sovrummet:





1 kommentar:

  1. Feng shui, så intressant tycker jag. Och väldigt fina färger du valt ut. Kommer att bli helsnyggt!
    /Milli

    SvaraRadera