2 september 2012

Nystart

Såhär i början av höstterminen så känns det väl verkligen som nystart! För oss med barn på dagis och skola är det ju massor som ska fixas. Alla kläder har vuxits ur och det ska inhandlas nya kläder, regnkläder, skor, gympagrejor, kläder till aktiviteter, skolväska och en massa annat. Och för att inte tala om alla böcker som ska kläs och lappar om skall fyllas i.

Men - även om det är lite kämpigt och det kostar en hel del pengar (en extra löni augusti hade inte suttit fel!) så är det väl ändå ganska härligt? Den här känslan av nystart! Kommer ni inte ihåg känslan av en ny skolväska? :)

På mitt jobb har vi ett verksamhetsår som löper september till augusti, vilket gör att det känns nystart även där! I fredags hade vi till exempel nyårsfest! :)

För mig innebär det, bland annat, en ny kalender! Jag är en stor kalenderfreak och älskar att köpa en ny! Att bestämma vilken sort jag ska ha, vilken färg och vilken sorts penna jag ska använda till att skriva i den med. Ja, ni hör.....ganska så nördigt! :)

Nu senast, har jag haft en kalender från det här stället - Personlig almanacka. Det är ett litet företag som arbetar med att göra just personliga kalendrar! Man kan själv utforma sin kalender, efter visa mallar såklart, men ändå. Väldigt kul! Och ni måste läsa historien bakom företaget, väldigt charmigt - läs på Om oss!

I år blir det nog ändå ingen kalender därifrån. Som den kalendernörd jag är, så uppskattar jag att byta. Även om jag hittat en jag trivs med...lite knäppt kanske, men så är det. Och än så länge är jag fortfarande på jakt!

Härlig nystart på er! :)
Kram Jennica


3 kommentarer:

  1. Känner igen det där med allt nytt som ska ordnas o handlas i fixas o hur var det nu med skor, hade barnen vuxit ur sina vårskor o hur var det med vinterkläder..? Ha en skön vecka!

    SvaraRadera
  2. Visst är det häftigt den där känslan med att börja med en ny almenacka och nya oskrivna sidor... (som iof ganska snabbt fylls upp) men det är nog en känsla som hänger kvar sen man själv började skolan.
    Önskar dig en bra dag
    KRam
    Helena

    SvaraRadera
  3. Det är ju sant, dom har verkligen vuxit ur allt i sommar! Eftersom den här mamman inte riktigt har hunnit fatta det så får dom se ut som små dårpippis den första veckan :)

    Kanske jag också borde börja att gilla kalendrar så att jag kan hålla koll på när höststarten börjar nästa år...

    Trevlig helg!

    SvaraRadera