18 juli 2012

Pysseltips

Tyvärr passar vädret fortfarande bäst för inomhusaktiviteter så här kommer ytterligare ett pysseltips för regniga dagar! Men - om det nu skulle bli fint väder så tycker jag faktiskt att man lika gärna kan göra detta pysslet ute på en filt i trädgården. :)

Jag hittade detta enkla sätt att göra fina garnhjärtan på, på denna bloggen - Family Chic by Camilla Fabbri. Ta gärna och titta in där, det finns massor av kul pysselidéer!

Se här, enkla fina garnhjärtan som man kan dekorera med precis överallt. Bara fantasin som sätter gränserna här!




Man behöver en lite tjockare ståltråd (floristtråd, najtråd...), garn, sax och avbitare.

Forma ståltråden som ett hjärta.

Fäst garnet några varv i 'mitten' av hjärtat.

Sedan börjar man vira garnet runt hjärtat precis i det mönster man själv önskar.

Se till att vira garnet ett par varv runt ståltråden för att få det att sitta på plats.

Färdigt! :)

4 kommentarer:

  1. Jag som samlar på hjärtan, det här var ju en rolig idé. Tack för tipset!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, inomhus aktiviteter får det allt bli! Pysseltips är aldrig fel. Själv passar jag på att jobba lite. Satte även igång ett lite pysselprojekt i barnens lekstuga igår. Ett lite "cafe" håller på att bli till. Bilder att vänta på bloggen såklart :))) !!!

    Tack för alla fina kommentarer inne hos mig! De värmer alltid.

    Må så gott vänner!
    Kram Sofie

    SvaraRadera
  3. Ja men vilka suuuuuuuuuuupersöta hjärtan!! Och fina bilder!!! Jättecharmigt att ha hängandes i fönstret:))

    Stöööööööööööörsta kraaaaaaaaaaaamen aka

    SvaraRadera