21 augusti 2012

Inredning

Jag och många med mig (jag gissar de flesta av er som kikar in här) gillar ju inredning och sånt. Jag hat skrivit tidigare om att jag och min man har köpt hus och då kunde man ju tänka sig att det skulle handla mycket om just inredning de gånger jag skrivit på bloggen sedan dess, men de gångerna är lätträknade. Varför? Jo, det blev liksom för mycket, för många rum att hålla redan på, vad ska vi ha i vilket rum, vilka färger, vilken funktion, vilka möbler av de vi redan har etc etc., så till den grad att det snurrade i huvudet när jag skulle gå och lägga mig, och då var det plötsligt inte kul längre. Sen kom ju sommaren igång på allvar och då fanns det ju andra saker att spendera tiden på, bada till exempel.

Men nu är det mindre än en månad kvar till vi flyttar och inspirationen är tillbaka. Efter lite strukturering och diskussioner med maken så har vi en idé om hur vi vill ha det, förutom vad gäller trädgården, det spar vi till nästa sommar.

Jag ska göra mood boards för respektive rum så vi har något att luta oss mot när jag yrar runt med alla mina idéer, det blir lättare för maken att hänga med då, och stoppa mig när det behövs. :)

Här kommer i alla fall lite bilder på mina trädgårdsdrömmar:











Bilder: okänd källa

5 kommentarer:

  1. Hus? Åh, det är spännande!

    Här hemma förfaller trädgården... eller det gör den ju inte, eftersom ingenting växer eftersom jag inte vattnar... ;-). Önskar den såg ut som på dina bilder.

    SvaraRadera
  2. ÅÅåå vad kul med hus! Jag vill oxå ha ett hus, vi spanar lite här och där;)
    Härligt att du haft en härlig sommar!
    Hälsningar Musqot

    SvaraRadera
  3. Känner igen mig verkligen... När vi precis byggt hus för 3år sen och jag satt och läste inredningstidningar maniskt, insåg att jag fått för mycket av det goda. Nu läser jag nästan aldrig inredningstidningar och handlar desto mindre, försöker istället göra något med det jag redan har.
    Vilka otroligt vackra bilder, ett tips är att man faktiskt tar hjälp av en trädgårdsarkitekt om man har möjlighet. Det gjorde vi och blev supernöjda, det får en även att släppa begränsningar och tänka nytt. Superkul och verkligen något jag kan rekommendera :)
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  4. Jag förstår verkligen känslan. Det kändes likadant när vi skulle flytta till vårt hus, ett nybygge, där vi skulle välja allt! Vi fick för många val. Vad vi ville från vedum, höganäs och vad det nu var. Till slut sket jag verkligen i vad det var för kakel på toaletten och vad det var för handtag på blandaren till badkaret.

    SvaraRadera
  5. Hej,
    Jätteroligt att du gillar min veranda och mina rottingstolar men den där bilden ägs utav mig och Aftonbladet och får inte spridas!

    SvaraRadera