8 augusti 2012

Köpenhamn

Jag och maken är i Köpenhamn på tu man hand (första mini-semestern utan barn) och lever loppan! Vi känner oss som 25 igen (ok, inte riktigt men under 30 i alla fall), strosar runt i olika delar av staden, fikar när andan faller på, provar öl på de små lokala bryggerierna (maken är en öl-nörd) och äter god middag på restaurang i lugn och ro. Hur mysigt och avkopplande som helst men vi längtar också efter vår lilla snäcka nu, tur att vi ska hem i kväll. :)

Det jag gillar speciellt med Köpenhamn är alla cyklar, för oj vad cyklar här finns, och vad fina de är, och praktiska! Massa smarta lösningar för transport av saker (korgar, pakethållare, spännband mm) och barn (olika typer av smidiga barnstolar). Inte undra på att det är så många som cyklar till jobbet.

Nästa gång jag ska köpa ny cykel så ska jag göra det i Danmark! Kram från Nellie


2 kommentarer:

  1. Köpenhamn är en härlig stad, gillar! Coola cyklar!

    //Johanna

    SvaraRadera
  2. Vad lyxigt med en stund på tu man hand! Nu skall jag genast köpa massor av tictacs- så smart idé med banden, min bandlåda är kaos! Kram Ida

    SvaraRadera