29 augusti 2012

Inredningstrender hösten 2012

Bryr ni er om trender i inredningen? Följer ni dem? Jag måste nog erkänna att det gör inte jag! Jag älskar att läsa inredningsmagasin och jag läser massor av inredningsbloggar, så jag kan nog säga att jag har god koll på vad som gäller. Och jag har långa mentala önskelistor på sånt jag vill ha, som troligen passar in i nuvarande trender. Men, när jag tittar mig omkring här hemma så kan jag inte påstå att det följer någon trend. Det är trivsamt och jag tycker om det (fast det är klart att man vill förändra här och där....)!

Det här är inredningstrenderna för hösten 2012 i alla fall!

* Starka färger
* Golvväxter
* Vadderat, stoppade möbler och sömmar som bildar mönster
* Sömmar, synliga sömmar som blir dekorativa detaljer
* Marmor
* Pastell
* Välskräddade möbler

Kram Jennica


Bilder från Sköna Hem

2 kommentarer:

  1. Vilka läckra bilder! Gillar att fåtöljen och bordet samtidigt ser både bulliga ut men ändå sparsmakade.

    Kram Linda

    SvaraRadera