22 juni 2011

Du bestämmer själv

Jag har precis kommit hem från en väninna, vi har suttit och pratat hela långa kvällen. Vi har gått igenom det mesta som hänt i våra liv sedan vi sågs sist, visst är det väl härligt att bara sitta och prata i skenet från några stearinljus tillsammans med en riktigt god vän?!

Det stora ämnet för kvällen var att våga ta steget och fullfölja sina drömmar. Så som vi har gjort med Kanel & Cayenne, och så som hon och hennes familj är på väg att göra för att uppfylla sin dröm. Vi pratade mycket om vad det är som stoppar en från att göra det där som man verkligen vill, vad det är som håller en tillbaka. Många gånger skyller man på praktiska ting, och många gånger är de verkligen hinder - eller är de det? Man behöver ju inte göra de där stora omvälvande förändringarna direkt, man kan ändra på små saker i sin vardag för att känna sig nöjdare, lyckligare eller vad man nu är ute efter. Man väljer helt själv. Och det fina är, att man kan göra det när man vill!

Detta är ett citat från filmen Benjamin Button, jag tycker det säger allt och jag tänker ofta på det. Mitt liv ligger i mina händer, jag kan själv förändra det precis när jag själv vill, och hur jag vill.

"It's never too late to be whoever you want to be. 
There's no time limit, stop whenever you want. 
You can change or stay the same, 
there are no rules to this thing."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar