12 juni 2011

Tid för sig själv

Den här helgen har jag verkligen haft fullt upp. Min äldsta dotter har fyllt 11 år och det har inneburit kalas, och det i sin tur har inneburit städning. Jag har också städat ur vårt uterum och gjort det sommarfint. Det har varit en bra helg, men just nu så känner jag att jag hade behövt en extra dag för att vila upp mig på innan det är dags för arbete igen.

Just nu sitter jag här med en kopp te och njuter av tystnaden och lugnet. Den övriga familjen sover gott och jag funderar på och planerar för den kommande veckan. Det är viktigt att få en stund helt för sig själv då och då. En stund då man kan ladda batterierna och bara vara helt själv med sina tankar och funderingar.

För mig är dessa stunder oerhört värdefulla och absolut nödvändiga. Jag älskar att sitta med en kopp te och njuta av värmen som sprider sig i kroppen. Något annat som gör mig totalt lugn är att ta en lång promenad i vackert väder i fina omgivningar. Då kopplar jag av.

Vad gör ni när ni har en stund för er själva?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar