14 juni 2011

Retap - rethink water

Under sommaren är det extra viktigt att dricka mycket vatten. Jag tycker att det borde vara extremt lätt att dricka tillräckligt i ett land som Sverige där tillgängligheten på bra kranvatten är exceptionellt bra. Trots detta känner jag nästan dagligen framåt eftermiddagen att "nu har jag glömt att dricka ordentligt idag med".

Mitt problem är att jag tycker att vanliga plastflaskorna (PET) blir ganska sunkiga efter ett tag och dessutom presenteras det hela tiden ny information om hur dåligt det är att återanvända dessa flaskor eftersom de innehåller en massa kemikalier som är skadliga för människokroppen. De var aldrig tänkta att återanvändas utan är designade för att fyllas, pantas och sedan återvinnas på ett säkert sätt.

Vi har planer på att ta in en produkt som heter Retap, det är en glasflaska i lättviktsglas och dess syfte är "refilling with tap water".  Den är miljövänlig och har en genomtänkt design så att det ska vara bekväm att dricka ur och enkel att rengöra i diskmaskin.

Gummikorken finns i ett flertal färger, till och med i Kanel & Cayennes färger rosa och svart! Det kanske är ett tecken?!?


Vem skulle vara intresserad av att köpa en Retap-flaska? I så fall, vilken färg skulle du vilja ha på korken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar