10 juni 2011

"Inred ute"

Idag tänkte jag tipsa om en bok som heter "Inred ute", som är skriven av Reva Hallbäck. Reva är inredare och när hon köpte sitt första hus så kom denna boken till. Den är uppbyggd som flera olika projekt och den går att läsa från pärm till pärm, otroligt inspirerande!

Jag tycker verkligen om tanken på att inreda sin trädgård. Skapa flera olika typer av sittplatser som passar vid olika tillfällen. Eller varför inte en dagbädd med mysiga kuddar under ett träd där solen strilar ner genom lövverket.


Såhär skriver Reva i förordet till boken:
"På min tomt ville jag skapa en trädgård för många olika behov. Först och främst tänkte jag bygga till terrassen så att man skulle kunna stiga rakt ut i trädgården. Jag ville ha en stor middagsplats, en porlande damm med näckrosor och ett ställe att kunna gömma mig på när jag ville vara utomhus men ändå helt ifred. Och mängder av blommor att hela säsongen kunna plocka stora buketter av (utan att det för den skull syns i rabatterna). Framsidan ville jag ha lättskött men rolig för att bli välkomnad hem."

Visst låter det härligt? Och då ska ni veta att Revas tomt bara är på 500kvm, så det är ingen park vi pratar om! Läs och låt er bli inspirerade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar