29 juni 2011

Hästar

Det finns förmodligen en hel del där ute som inte gillar hästar speciellt mycket. Man kanske är lite skraj för dem, de är ju trots allt ganska stora djur, och kraftfulla. Själv har jag också viss respekt för dessa varelser, något av en skräckblandad förtjusning. Jag upplever att de känner av oss människor och förstår oss, de har en egen och stark personlighet och de är verkligen kraftfulla, men det är också just det jag gillar med dem! :)

Varför har jag nu snöat in på just hästar? Jo, under midsommarhelgen träffade jag på de mest underbara små hästarna och blev alldeles kär! Det fanns t.o.m. stunder då jag hade kunnat byta bort min blivande make mot en av dessa, fast bara en kort stund (hoppas han inte läser detta). ;) De var så där bedårande fina, fortfarande tuffsiga i pälsen och ville bara kela. Åhhh, vad jag ville ta med dem hem!

De var som en fin familj; mamma, pappa, syster och bror. Underbart!



1 kommentar: