22 juli 2011

Bibliotek

Idag har jag varit på, för mig, ett nytt bibliotek. Jag älskar bibliotek! Och böcker. Jag är en sådan person som förutom att verkligen tycka om att läsa böcker, även tycker om papperskvalitet, olika format på böcker, typsnitt, vackra omslag, hur böcker doftar och så vidare. Riktigt nördigt! :)

Jag får en sådan mysig känsla i kroppen av bibliotek. Ett lugn. Kanske inte lika mycket av alla bibliotek, men det jag besökte idag var faktiskt riktigt fint. Det är svårt att sätta fingret på var det var, men efter att ha funderat en stund så har jag kommit fram till att det är placeringen av hyllorna som gör det. De hade placerat hyllorna helt asymmetriskt, inga raka rader här inte, utan de var placerade så att de skapade små dolda sittplatser, vilket jag verkligen tycker om. Och så hade de väldigt trevlig och hjälpsam personal, och det gör ju alltid sitt till!

Går ni ofta till biblioteket?

Trinity college library

Real Gabinete Portugues De Leitura i Rio De Janeiro

Så här såg det inte ut där jag var idag, men vilka fantastiska bibliotek det finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar