15 juli 2011

Ta sig tid att varva ner

Såhär i semestertider så är det lätt att man stressar inför sin ledighet, för att hinna med så mycket som möjligt för att man ska hinna gå på semester. Låter knasigt, men det är inte desto mindre sant. Jag vet, för jag är en av de som stressat. Nu sitter jag här på min andra semesterdag, i ett zombieliknande tillstånd. Kroppen är trött, huvudet dundrar av huvudvärk och det finns absolut ingen energi att göra något alls.

Jag tror att många känner igen sig. Det som är viktigt nu och som jag verkligen vill uppmana till, är att låta sig själv komma ner i varv. Låta det ta sin tid. Känn inte den där stressen att hitta på tusen saker bara för att det är semester. Låt de första dagarna komma och gå utan att göra någonting alls. Gå runt i sakta mak, vila, häng liksom bara på den övriga familjen. Låt det ta sin tid att komma ner i varv. När sedan huvudvärken släpper och energin är tillbaka, då kan man göra allt det där man planerat - men inte förr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar