1 juli 2011

Ta vara på sommaren

Jag älskar verkligen sommaren! Jag älskar solen, ljuset, de varma vindarna, alla sommarens ljud och dofter. Jag lever upp och kan komma på mig själv med att le enbart för att en varm vind har dragit förbi mina bara ben eller en fågel har kvittrat på ett sätt som är så väl förknippat med sommaren. För mig är sommaren och solen en absolut nödvändighet för mitt välbefinnande!

Men trots detta, så är det väldigt lätt att enbart se fram emot sin semester. "När jag har semester, då ska jag....." och så vidare. Men glöm inte bort att njuta av sommaren även om det är några veckor kvar att arbeta. Ta vara på vackra sommarkvällar! Spela en omgång bocchia eller kubb på kvällen. Gör kvällsmaten eller middagen till en picknick vid havet, på en sommaräng eller varför inte bre ut picknickfilten i trädgården!

Lev i nuet och ta vara på sommaren! Njut och spendera tid med de som betyder mycket för dig. Tanka kraft och energi att ta fram en regnig höstdag. Det försöker jag göra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar