21 augusti 2011

En inspirationshelg på Formland

Är hemma igen efter en helg fylld av inspiration på Formland mässan i Danmark! Jag är väldigt trött efter alla intryck som mässan lämnat kvar hos mig - och efter en lång biltur i en stekhet bil.....min lilla bil tyckte inte riktigt att AC'n skulle fungera idag! Men trots trötthet så känner jag mig glad efter en mysig helg!

Vi valde ju att åka till Formland i år, istället för till Formex där vi varit de två senaste gångerna. Jag tycker mycket om Formex och jag måste säga att nu efter att ha varit på Formland, så är Formex ändå den mässan jag tycker bäst om. Det är alltid svårt att jämföra, men det är högre puls på Formex, mer folk och ett större tryck. Det känns mer speciellt, människorna är mer 'på hugget' och energin är högre.

Men Formland var ändå en trevlig mässa och vi fick massor av inspiration! Vi såg en massa fina saker som vi blev sugna på att ta in i butiken, men eftersom vår kassa inte är så stor just nu så är det svårt att välja ut bara ett par stycken leverantörer. Vi fick även massor av inspiration till olika julpyssel som vi ju älskar att göra! Vi står alltid på julmarknader på julen, vilket blir vårt sätt att möta våra kunder personligen och det är ju det vi tycker allra bäst om! Det är det vi saknar allra mest med att 'bara' ha en webbutik!

Förutom alla fina saker som vi ville köpa in, och all inspiration som vi fick så fick vi också möjligheten att umgås en hel helg och det var härligt! Vi körde ju bil sammanlagt ungefär nio timmar, så bara där fick vi en massa tid att prata. Men även på själva mässan och på kvällen på vandrarhemmet där vi bodde. Supermysigt!!

Fantastiska krokar från Nordal

Nordal igen

Vackra boxar från Bungalow

En del av Bloomingvilles monter

Inspirerande garderobslösning
Underbara Pip

Oi Soi Oi
Falby

Mer Pip Studio

Min favoritmugg från Pip

Porslin från Miss Etoile
Oi Soi Oi

Nu ska jag krypa ner i sängen och försöka smälta alla intryck. I morgon är det dags att börja sortera bland dem och fortsätta planeringen för hösten! Spännande!

Kram på er!
// Jennica

1 kommentar:

  1. Fina bilder! Det måste vara jättekul att gå på mässor och inspireras.

    SvaraRadera