22 augusti 2011

Veras deli

Det är så inspirerande att möta människor som följer sina drömmar, trots att många  t.o.m. i deras närhet säger "ska ni verkligen göra det", vad det nu för något. Louise och Johan på Vera's deli har gjort det i alla fall! De har öppnat en jättefin och mysig delikatessbutik i den lilla fiskebyn Råå där jag bor (strax söder om Helsingborg i Skåne). Helt rätt om du frågar mig! :) De har förstås ett något mindre sortiment än de större butikerna med det spelar mindre roll. De hade dessutom tre av mina absoluta favoritostar! Dessutom jätte gott surdegsbröd och massa annat smaskigt. Nästa gång ska jag prova deras räkmacka, de såg verkligen inte ut att gå av för hackor.

Det bästa av allt var att de packade in det jag köpte med största omsorg i fina små paket. Mycket trevligt! Har ni vägarna förbi så sväng in och hälsa på dem vet ja! Elle ge dem en "like" på facebook.

Vi hörs! /Nellie





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar