28 augusti 2011

Mormorsrutor

Loppisar kan vara på många olika sätt, vissa bättre än andra. Jag brukar normalt sett gilla loppisar som ordnas av idrottsklubbar för där brukar man kunna fynda ordentligt! Det är förvisso lite svårare och mer tidskrävande att hitta de riktigt pärlorna bland all (ursäkta uttrycket) skit. För ja, det brukar finnas en hel del sådan också. Idag var jag i Glumslöv på just en idrottsföreningsloppis. Tyvärr blev det inga megafynd denna gången. Jag fick i alla fall tag på en påse mormorsrutor som någon (stackare) suttit och virkat och sen inte gjort något med, förvisso i lite olika storlek och en del udda färger. Det roliga är att jag vet att Jennica har gjort ett försök att virka just mormorsrutor men det blev inte riktigt så bra som hon hade tänkt sig. Jag har inte ens vågat mig på att försöka, jag vet med mig att jag inte skulle ha tålamod för det... ;) För 20 kr blev hela kassen min så det var ju inget snack om saken. Som bonus fick jag med ett par fina breda sidenband och lite små garnnystan (om vi skulle vilja virka några fler, eh, helst inte). Undrar vad vi kan hitta på för kul med detta?!? Tips och idéer mottages gärna. :) Tack för denna veckan! /Nellie



1 kommentar:

  1. Hej, vad roligt att hitta hit! tack för fina ord hos mig! Och vad spännande att ni satsat på eget och vill inspirera andra!
    Kram Victoria

    SvaraRadera