31 augusti 2011

Det är aldrig för sent...

Har ni sett filmen 'Benjamin Buttons otroliga liv'?  Det är en film som handlar om en man som föds som en gammal man och lever sitt liv baklänges, dvs han dör som bebis. En mycket speciell film som jag tyckte mycket om och jag rekommenderar den verkligen.

Ett citat från filmen har verkligen fastnat hos mig, och jag tänker på det ofta:

"It's never too late to be whoever you want to be.  
There's no time limit, stop whenever you want. 
You can change or stay the same, 
there are no rules to this thing."


Det vill säga, du bestämmer själv hur du ska vara, hur du ska uppfattas. Du kan ändra på detta när du vill och så kan du ändra igen, när du tycker att det känns bra. Du bestämmer själv.

Jag tänker mycket på det. Att jag faktiskt själv har makten över mitt liv. Över hur jag ska vara. Jag kan ändra på det själv, när som helst. Det är inte alltid så lätt att efterleva, men bara vetskapen om att det är möjligt känns mycket viktigt för mig.

Läs gärna citatet igen, och fundera en liten stund...
Godnatt på er!
Kram Jennica

1 kommentar:

  1. Tack för tankvärda ord! Håller med om att det viktigt att känna att man kan ändra på sitt Liv och hur man vill vara, det är aldrig för sent!
    Kram

    SvaraRadera