17 november 2011

Kransar och egen glögg

Deltagarna på aktiviteten Adventspyssel igår var energiska som bara den, jätte kul! Det såg ut som om vi var mitt ute i skogen när alla var klara med sina kransar - barr, mossa, nypon mm överallt. Och så fina kransar de gjorde! Tyvärr fortsätter mitt bildprogram att bråka med mig så jag har inte så många bilder att bjuda på ännu. Glöggen blev klart godkänd så här kommer mitt recept. Jag har dock gjort några mindre justeringar i receptet sen sist. :) Berätta gärna vad ni tycker om ni provar det!


Ingredienser:
20 torkade tranbär
30 kryddnejlikor
2 kanelstänger
20 kardemummakärnor
4 stjärnanis
torkad ingefära
torkad apelsin
½  dl råsocker

Bordet innan kransbindningen satte igång

Ulrika in action, förbereder visningsex

krans av mjuken


full aktivitet



full aktivitet

fint dekorerade kransar




2 kommentarer:

  1. Det ska jag verkligen testa att göra egen glögg. Och vad bra tips med torkade tranbär, tycker en russinogillare som jag.

    Tack för fin kommentar hos mig! :)

    SvaraRadera
  2. Så himla fint! vad inspirerad jag blev till att göra egen krans i år!
    kram

    SvaraRadera