24 juni 2012

Modern smörgåstårta

Att bjuda ett större antal människor på mat är jättekul men kan också vara ganska tidskrävande och då blir det lätt lite stressigt (och inte lika roligt längre)... Mitt tips är att svänga ihop en smörgåstårta, ja ni läste rätt. Jag vet att det känns lite 90-tal eller kanske rent av tant-/gubbvarning och att det kanske egentligen inte är så festligt med en gigantisk macka?!? Men, ibland får man faktisk ta genvägar. :) Jag har hittat en modern variant på smörgåstårta som jag verkligen gillar, smörgåstårta a la club sandwich. Tro det eller ej men jag följde receptet till punkt och prickar (nästan i alla fall, lade bara till riven parmesanost i fyllningen samt på toppen (istället för bacon). Gästerna åt med god aptit, mmm:ade och sade att det var jättegott (förhoppningsvis inte bara för att vara artiga). Även jag som i vanliga fall inte är överförtjust i denna maträtt (och väldigt kräsen) gillade den skarpt. Det är ett bra betyg!

Det bästa av allt är att den är som godast när den stått till sig ett par dagar så se till att göra lite extra så du har rester att mumsa på några dagar framöver. ;) Kram /Nellie


2 kommentarer:

  1. Den där smörgåstårtan har jag också gjort (fast med bacon) och den fick riktigt bra betyg av såväl gästerna som kokerskan själv :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Den ser riktigt smarrig ut :) ska komma ihåg det till nästa storabjudningstillfälle :)
    KRam
    Helena

    SvaraRadera