8 juni 2012

Nytt hus

Vi ber om ursäkt för att det har varit tyst här lite längre än vanligt, vi har haft fullt upp i våra liv båda två. Jag och min man har gått och köpt ett hus (!), och vi har dessutom redan hunnit sälja vår lägenhet som vi bor i nu. :) Nu kan ni räkna med mer inredningsinspiration från mitt håll! Visst är det kul att börja drömma och planera om hur den nya bostaden ska inredas, vad man ska ha respektive rum till och hur man kan piffa i trädgården. Nu är det ju inte direkt ett renoveringsobjekt vi har hittat (tyckte inte det passade med en 5 månader gammal bebis) så de stora sakerna som kök och badrum är fixat (inte exakt i min smak men tillräckligt snyggt för att behålla). De andra rummen är också snygga så när som på ett par fondväggar och lite annat smått och gott. Det betyder att vi kan börja med finliret direkt vilket jag tycker är jättebra! När jag var på IKEA förra veckan fastnade jag för ett överkast (fast jag tänker mig den som en tunnare filt) från Kollektion blå. Det är ganska otippat för att vara mig men jag antar att även jag har påverkats av den rådande blåa trenden! :) Jag börjar med lite nätt inspiration från Livet Hemma med färger och mönster som jag tänker mig något av de kommande sovrummen. Jag gillar färgerna och den orientaliska touchen i kombination med det skandinaviskt ljusa.

Bild från Livet Hemma





4 kommentarer:

  1. Vad roligt! Grattis till er! Gissar och hoppas att vi får se det framöver i bloggen.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Oj, vad spännande med nytt hus! Hittade hit via allt eller inget men jag har ju föjt dig Jennica ett tag och så får det bli även med K&C :D kram

    SvaraRadera
  3. Grattis! Vad roligt! All lycka till med det nya livet som husägare.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Men grattis vad kul!! jag brukar säga att det är vardagslyx att bo i hus. Flyttade till hus redan när jag var 24 och det är det bästa jag gjort. Bara kunna gå ut och ta en kaffe på altanen i morgonsolen, det är vad jag kallar livskvalité.
    Ser fram emot massor av inredningstips och saftande och syltande :)
    Kram
    Helena

    SvaraRadera