16 juni 2012

Ta vara på grönskan

Nu när vi har den gröna årstiden tycker jag att vi ska ta till vara på detta även inomhus. Lite fina blad och kvistar, böljande gräs eller en bukett blommor (eller varför inte en kombination) gör sig så fint på köksbordet, soffbordet eller ett sidobord. Dessa vaser tycker jag verkligen om, de tar liksom inte fokus från växterna utan ger dem bara det stöd de behöver och så klart möjligheten att dricka lite vatten. :) En kul detalj är att man kan ha dem var för sig eller så sätter man ihop dem till en vas. Fiffigt! Kram /Nellie

Bild från Livet hemma

2 kommentarer:

  1. De vaserna har jag missat helt, de var ju superläckra :) tack för din fina kommentar, det värmde verkligen.
    Sköt om dig och hoppas att du har en bra helg
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  2. Hm, min kommentar försvann nog. Nu har jag glömt vad jag skrev, men blommor i vas är fint De flesta vi har är plockade med små händer och har korta stjälkar!

    SvaraRadera