18 juni 2012

Sommarlängtan

Om tre dagar går jag på semester! Min första omgång, jag har lite uppdelad semester i år. Jag kan inte riktigt förstå att det redan är dags för sommarsemester. Jag längtar verkligen efter sommaren, men den har inte infunnit sig hos mig ännu. Den där underbara känslan av varma dagar, ljumma kvällar, hud som är lite stram av solen, sand mellan tårna....glass, rosévin, grillat...ååhhhhh! Jag älskar verkligen sommaren!

Just nu sitter jag i köket och lyssnar till vinden som blåser och river i träden utanför. Ingen sommarkänsla direkt... Men så fick jag syn på denna bilden och lyckades framkalla den där underbara längtan efter sommaren. Den kommer....den kommer....

Bild: IKEA Livet Hemma

3 kommentarer:

  1. Sommarkänslan har inte kommit till mig heller i år. Vädret har nog bidragit till det. Men nu är det sista arbetsdagen innan midsommar, och sen är det dags att frossa jordgubbar, god mat och förhoppningsvis sol. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Man kan riktigt känna fåglarna som kvittrar och syrsorna som låter, kvällens solstrålar om värmer i pannan i den bilden.
    Vad härligt med semester. Sköt om dig och ha en bra midsommar nu
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar bild! Inte länge kvar till semester för dig nu då. Härligt. Njuter själv för fullt av allt det du skrev. Kram!

    SvaraRadera