12 maj 2012

Körsbärsdalen

Det är mycket naturbilder från mig nu, det beror dels på att jag spenderar mer tid i naturen än framför datorn nu för tiden men även för att jag inte har tid eller lust att inreda hemma hos mig själv och därför finns inte inspirationen där. Som tur är så bjuder Jennica på massor av inredningsinspiration så det jämnar kanske ut sig?!?

Körsbärsdalen är ett ställe som alla ni Skåningar borde besöka, speciellt precis när körsbärsträden blommar (såklart!). Tyvärr hade vi ingen vidare tur med vädret, det duggregnade och var lite kyligt, men det var ändå härligt. Jag var där i senaste laget även i år men nästa år ska vi pricka in det bättre (så har vi sagt de senaste tre åren :)! Körsbärsdalen ger riktig Bröderna lejonhjärta-feeling, förbered er dock på en lite brant och lerig start för att ta sig upp från dalen. Väl uppe på höjden kan man spana ut över den vackra dalen med en vidunderlig utsikt och ströva runt i underbar natur med fritt betande får och en massa fina picnicställen.

För er som bor i andra delar av landet och planerar att besöka Skåne så finns det ett Bed & Breakfast som verkar väldigt trevligt. Det kanske kan vara något för sommarsemestern?

Kram! /Nellie



2 kommentarer: