17 maj 2012

Planteringspinnar

Vi har tidigare skrivit om att odla men jag ska i sanningens namn erkänna att det inte har blivit något av det för min del. Jag har helt enkelt inte haft lust.

Istället drömmer jag om en trädgård där jag kan ha odlingslådor med fina skyltar som visar vad som växer där. Tänk att kunna skörda sallad, tomater, morötter, potatis, jordgubbar, smultron och massa kryddörter! Visst, det kräver ju även lite arbete som att rensa ogräs och vattna och så, men det är det väl värt!?!

Jag kom att tänka på detta när jag såg det finfina DIY-tipset på planteringspinnar hor Mormorsglamour. Jag kom då också ihåg ett annat tips på planteringspinnar som jag sparat i min pyssel-mapp. Skedar och stämplar är införskaffade, nu fattas alltså bara trädgården, och örterna. :)

Bild från Shrimpsaladcircus



3 kommentarer:

  1. Jag tänkte på precis samma grej efter att ha läst i Femina Home eller vad nu den nya tidningen heter.
    Hoppas ni har en fin långhelg!

    SvaraRadera
  2. Jag har också läst det i någon tidning nu i dagarna. Kommer dock inte ihåg vilken. Det lät väldigt lockande, men eftersom jag inte har berikats med någon "pysselgen" så hoppar jag över det ;-).

    SvaraRadera
  3. Åh vad snyggt! Det där skulle jag gääärna vilja göra.. Ha en skön helg, kram Ida

    SvaraRadera