16 maj 2012

Utomhusliv

Nu börjar ju säsongen för utomhuslivet! Här nere i Skåne är det helt grönt nu, allt är mer eller mindre utslaget och det är så vacker ute!

De flesta har kanske redan börjat fixa och dona i sina trädgårdar, men man får inte glömma bort att njuta och "bara vara" i sin trädgård också. Eller balkongen, uteplatsen eller vad man nu har att tillgå. För hur roligt det än är att påta och göra fint, så är det också viktigt att hinna njuta av allt det fina man gör!




Man gör enkelt ett eget fågelbad av en vacker tallrik. Och glöm inte att göra det vackert för fåglarna - och dig själv - genom att pynta det lite!


Att odla sina egna kryddor är både vackert, enkelt och gott! Det känns alltid lite extra lyxigt och speciellt att kunna gå ut och plocka sina egna kryddor till matlagningen.


Vem har sagt att man bara kan ha blommor i vasen? Här har man satt vackra späda rabarberblad i en vas, superfint!


Saft en varm sommardag är ju en klassiker! Att servera den från en vacker flaska gör fikapausen lite mer speciell. Och tänk på att man inte behöver göra egen saft för att kunna hälla den i en vacker flaska, det går så bra att hälla över den köpta saften i en egen flaska också!


En dagbädd utomhus är en dröm för mig! Det verkar så underbart skönt att kunna lägga sig att vila lite i skuggan. Tyvärr är jag ibland lite för praktisk och det verkar lite bökigt att bära in alla kuddar, täcken och madrasser varje kväll....men drömma kan man ju alltid göra! :)

Alla bilder från Allt i Hemmet.
Och så det där växthuset...min ständiga dröm! Jag har inte så gröna fingrar och jag är en väldig periodare när det gäller mitt intresse för trädgård. Men trots detta så drömmer jag om ett växthus, titta så vackert!

Kram Jennica

3 kommentarer:

  1. Oj så vacker inspiration!!! Jisses så fint!!! Ja nu är utesäsongen här *äntligen*!! Så fiffigt med rabarberblad i vas, det kommer jag att ta efter, tack för det tipset:)) Och så himla fin stol på sista bilden, gah... vill ha!!!

    Önskar dig en riktigt fin helg!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  2. Utelivet är ljuvligt! Härlig inspiration du/ni bjuder på. Det där med att njuta är lättare sagt än gjort för mig ... jag har ständigt myror i brallan :)

    Jag önskar en fortsatt fin kväll!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Åh så mycket fint och njutningsfullt. Du har rätt med det där att njuta. Så viktigt, men lätt att glömma bort.

    Kram

    SvaraRadera