21 april 2012

Odla i kruka

April börjar gå mot sitt slut och det är hög tid att börja tänka på vad vi ska odla detta året. Om jag hade haft en trädgård hade jag satsat på mycket ätbara saker som t.ex. tomater, potatis, bönor och kryddväxter. Eftersom jag bara har en liten balkong så för jag nöja mig med örterna men det brukar vara nog för mig. Det ska ju vattnas hela tiden när man odlar i krukor och jag är inte direkt känd för att ha gröna fingrar.

Här  och här finns en del tips för att skapa din egen "örtträdgård". Vilket är ditt bästa odlingstips?


Jag tror att jag satsar på städning denna helgen och väntar med odlingen en vecka till. Jennica har ju skrivit om IKEAs kryddkit tidigare, det kanske kan bli en bra början...? Vi har också fina krukor i butiken, de minsta har dessutom ett riktigt bra pris just nu!
Kram /Nellie








1 kommentar:

  1. Älskar färska kryddor både ute och inne. Jag gjorde ett rejält kryddland ute förra sommaren, får se hur mycket som överlevt vintern. Har tyvärr inte jätte gröna fingrar, men jag lär mig hela tiden :)
    Ha en skön helg!

    Kram
    Johanna

    SvaraRadera