12 april 2012

Stilleben

Det här med stilleben. Visst är det väl fint? Att samla vackra saker tillsammans, på ett bord, en bänk, en vägg, en byrå....jaa, vart som helst. Saker som man tycker om, som kanske är ett speciellt minne, saker som hör ihop på grund av färg eller form eller som passar ihop på grund av sina kontraster. Jag tycker att det är så himla fint. Och svårt!

Jag beundrar verkligen de som kan konsten att kombinera ihop saker och detaljer utan att det blir plottrigt. Som kan få det att se sådär enkelt och opretentiöst ut, och ändå vet man att det ligger en massa jobb bakom.

Den där konsten vill jag lära mig!
Kram Jennica

Bild: En Mammas Dag

Bild: En Mammas Dag
Bild: Anna Gillar

Bild: IKEA Livet Hemma

Bild: Elle Interiör

3 kommentarer:

  1. Superfint! Gillar speciellt det översta blå - förstås.

    Kram Blue mama

    SvaraRadera
  2. Jag har också jättesvårt för det där! Det är verkligen en konst. Trevlig helg! KRam Linda

    SvaraRadera
  3. Stilleben. Vackert. Men nej, jag kan inte heller det där...

    SvaraRadera