29 april 2012

Plånbok

Jag har letat i flera år nu, efter den perfekta plånboken. Den finns inte! Den jag har är en klassisk börs-modell och är inhandlad i en liten by i Frankrike för flera år sedan. Underbart mörkt lila skinn och plats för alla tusen plastkort (ok, inte riktigt så många men nästan), den är den bästa jag har haft även om den också har sina brister. Nu har den sjungit på sista versen i ett par år men eftersom jag inte har hittat någon ny så hänger den fortfarande med även om den inte går att stänga längre. Det är ju en fördel när den förvarar pengar och VISA-kort. :)

Jag har rensat ut bland alla medlemskort och jag har provat att ha dem i en liten extrabörs, men jag glömde dem hela tiden så det var ju inte lönt. Hur då tänker ni säkert? Det är väl bara att låta den ligga i handväskan. Jo, det hade ju varit enkelt men nu är jag typen som inte har handväska särskilt ofta och definitivt inte samma väska hela tiden (nej, en väskinsats är inte heller aktuellt :). Just nu är det skötväskan som agerar även handväska men ibland har jag plånboken i jackfickan (den får alltså inte vara för stor för att rymmas i jackfickan heller...). 

Ni förstår säkert varför jag inte hittat någon plånbok?!? :) Jag vet i alla fall att jag vill ha en i äkta skinn, ni vet en sådan som blir finare med åren. Snälla, om vi har något tips, hör av er! 

Kram /Nellie




1 kommentar:

  1. Jag såg en på Åhléns med många, många fack i januari. Då hade jag just fått en som jag ändå är nöjd med från Beck Söndergaard i julklapp. Båda rekommenderas!

    SvaraRadera