11 april 2012

Teal

Det finns en färg som på engelska heter Teal och den svenska översättningen av detta bör bli blågrön. Kanske havsgrön... I vilket fall som helst så är det en färg som jag verkligen gillar, har jag upptäckt. Det är lustigt det där med färger, hur de påverkar en och vilka man har som favoriter för tillfället. För så är det för mig, jag har mina "grundfavoriter" som är mina favoriter alltid, och sedan har jag mina "periodfavoriter" som jag gillar i just perioder. Just nu är Teal min favorit! Vi får väl se hur den ligger till om ett par veckor! :)

Kram Jennica

Bild: Pinterest Ali Reimer

Bild: Design seeds

Bild: moamaria.wordpress.com

Bild: Pinterest Val Schwarz

Bild: Pinterest Juliann G

Bild: Pinterest Beth Smith

Bild: Wedding Flowers.com

Bild: Pinterest Patricia Gasparino

3 kommentarer:

  1. Snygg färg!
    Kul att man fått ett namn på den, för jag hade verkligen ingen aning om detta tidigare.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Då skriver jag också under på att jag gillar teal. Lite som "petrol" fast ljusare.

    SvaraRadera