14 september 2011

Do It Yourself

Just nu kan man läsa om DIY på många bloggar. Jag måste erkänna att det tog ett tag innan jag förstod att DIY står för Do It Yourself, men nu när jag vet vad det betyder så ser jag det överallt! Om man googlar DIY så får man massor med inspiration och tips på pyssel man kan fixa med hemma. Försök själva!

Bild: Heima - "Pimpa" din byrå! Fäst tapet på lådorna för en färgrann och personlig touch.


Bild: Strawberry Chic - Pennställ av en bit trä som man borrar hål i.


Bild: Sugar and Charm - Måla på insidan av glasvaser, flaskor och liknande, blankt och fint resultat.

Bild: Kootut Murut - Något så enkelt som att måla på insidan av gamla glasburkar, superfint!

Bild: Better Homes and Garden - Måla gamla konservburkar och fäst dem på väggen för förvaring av småsaker.
Jag blev så himla inspirerad av dessa bilder! Ska prova något av det i helgen tror jag, kanske måla glasburkar eller konservburkar...?
Kram Jennica

3 kommentarer:

  1. Tack för fina kommentaren. Härliga bilder du visar. Kram

    SvaraRadera
  2. Det tog ett tag innan jag också förstod vad DIY betydde, haha! Kul att du gillade teaken jag visade, jag gillar det också i rätt miljö! :)

    SvaraRadera
  3. Underbara inspirationsbilder. Gillar verkligen byrån den är helt fantastisk.

    SvaraRadera