5 september 2011

Välkommen in i stugan!

Det kändes verkligen trist att inte komma iväg till Formex-mässan denna gången. Det verkar som om många hoppade över mässan just denna höst. Jag har i alla fall lyckats hitta några rapporter som ger en bra bild av vilka trender som gäller.

Purple area skriver att natur och tradition kommer ännu mer, med hantverk och folkolore i naturliga material. Man ska få känslan av att man kommer in i en stuga i skogen där grova och icke tillrättalagda ytor och material utgör grunden i inredningen. Det intressanta blir när detta balanseras med kopparfärgade och blanka detaljer. Personligen älskar jag dessa kontraster i inredning!


På många fronter i vårt samhälle är det "back to basic" som gäller. Intressant trend tycker jag! Det passar även Kanel & Cayenne alldeles ypperligt, kul när man ligger i framkant! :)

Mer utförliga rapport från Formex hittar du t.ex. här.

En ny vecka har startat! /Nellie


2 kommentarer:

  1. ser väldigt fint ut och jag håller med dig den brytningen är verkligen superfin! tack för gullig kommentar hos oss! kram

    SvaraRadera
  2. Vilket fint kollage och en kul rubrik, välkommen in i stugan kan man verkligen säga. Stugromantik var precis vad det var! Tack för länken kul att ni gillar min mässrapport.

    /Susann

    SvaraRadera