7 september 2011

Hösten är här, eller?

Här i södra Sverige har hösten kommit, och det med besked! Eller, det känns så i alla fall. Enligt definition ska dygnsmedeltemperaturen vara under 10 grader för att det ska vara höst och det brukar normalt inträffa i mitten av oktober (i södra Sverige), så egentligen är det fortfarande sensommar.

Jag vågar knappt säga det men jag längtar lite efter hösten och tanken på att sitta i soffan under en filt, med en kopp te och läsa inspirerande tidningar eller en bra bok. Tanken på det ja, för det är inte så ofta det inträffar, på riktigt. :) Samtidigt är ju detta en relativt romantiserad bild av årstiden.

Nedan ser ni den underbart väldoftande kanellyktan vi hade i sortimentet förra året. Kanske blir det en favorit i repris? Någon som skulle var intresserad i så fall?

Håll i er i blåsten! /Nellie

1 kommentar:

  1. Åh, kanel är verkligen det bästa som finns! Jag skulle absolut kunna tänka mig en sådan ;)

    Och jag håller med dig såhär i tysthet, visst är hösten mysig! Ruggig förvisso, men det ger en anledning att tända ljus och mysa till det ordentligt <3

    SvaraRadera