16 mars 2012

Besök i verkligheten

Ikväll, kära vänner, blir det inga inspirerande bilder. Ikväll tog verkligheten över här hemma och det finns ingen tid över till drömmar och inspiration. Lill-tjejen har ont i örat och är otröstlig, jag lider så med henne och vi gråter nästan ikapp. Det är ju hemskt att inte kunna trösta och att känna sig så otillräcklig för de man älskar mest i hela världen. Stora tjejen är underbar och förstående, men jag vet att hon sett fram emot en myskväll med mig sedan lilla-syster somnat. Nu blev det inte så. Men hon visar inga sura miner utan är idel förståelse, men jag känner min älskling....och igen känner jag av otillräckligheten.

Kärleken svämmar över till mina underbara älsklingar!

Ta hand om er allihop, vi hörs efter helgen.
Kram Jennica

3 kommentarer:

  1. Ta hand om lillsnäckan.
    Öroninflammation gör ju bara såååå ont.
    Hoppas att hon kryar på sig snabbt.

    SvaraRadera
  2. Å nej lilla stackare, hoppas hon blir bättre snart eller få penicillin så det lindrar. Näsdroppar ska vara bra att ge dom när dom har ont i öronen också, gångarna sitter ju liksom ihop. Min Lilly fick öroninflammation när hon var 3 månader, fy vad ledsen hon var då. Så ledsen så vi liksom förstod att nåt var fel, men inte lätt att förstå vad. Hon fick penicillin för hon var så liten, det är svår att bedöma om det kan värka över av sig självt då. Annars har jag hört att de helst inte vill ge penicillin när barnen har blivit ett år eller två. Världen kan ju inte använda hur mycket antibiotika som helst, då blir vi ju resistenta sen.. Men de får väl om det värker hål har jag för mig. Hoppas din lilla kan få lite sömn i natt, det är ju dock svårt för dom att ligga ned när trycket ökar på öronen då. Stackare.
    Kram och krya på henne!

    SvaraRadera
  3. Usch, stackars liten. Hoppas det är bättre idag.

    SvaraRadera