24 mars 2012

Drömhuset

Jag fantiserar ofta hur det skulle se ut om jag bodde i mitt drömhus. Inte för att jag har en klar bild av detta, det varierar ju från dag till dag, vecka till vecka och år till år. :) Det som alltid består är att det ska finnas charm, en historia i väggarna. Därför kan jag fortfarande inte tänka mig att köpa ett helt nytt hus.

Följande "lyxsaker" står på min önskelista dvs sådant utöver smart planlösning, mycket förvaring etc:

  • orginaldetaljer
  • öppen spis eller kamin
  • fönster inomhus
  • närhet till havet (med badmöjligheter) alt. till skogen
  • trädgård med uteplatser i flera vädersträck
  • växthus
  • säkert mer som jag inte kommer på nu...
Vad gillar ni bäst med ert hem? /Nellie






3 kommentarer:

  1. Visst finns det mycket man önskar sig i sitt drömhus! När vi flyttade in i vårt hus tänkte jag att det kan nog vara ett bra hus ett litet tag, men nu trivs jag mycket bättre än vad jag trodde och vill inte byta även om tankarna kring mitt drömhus innan hade större sovrum, walking closet, större kök mm mm. Men vi har bra saker ändå; gillar baksidan på huset med uteplats har både sol på dagen och kvällen, gillar att vi har ett stort fönster med mycket ljusinsläpp i vardagsrummet (original 1962), gillar vårt rutiga golv i köket. Och något som jag lärt mig uppskatta är all förvaringsutrymme man har i källaren på ett gammalt hus, om vi hade byggt nytt så hade man nog aldrig byggt sådana utrymmen.

    Drömmar är väl till för att drömmas ;)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Hihi, det låter som vi har samma drömmar precis om källaren :)

    SvaraRadera
  3. Här hemma gillar jag mest den öppna spisen. Det finns liksom inget bättre. Och så gillar jag walk-in-closeten. Eller jag gillar nog det mesta ;-). Men saknar närheten till skog...

    SvaraRadera