25 mars 2012

Matbord

Idag har jag haft en del av mina tjejkompisar hemma på brunch. Det är alltid lika trevligt! Jag är verkligen urkass på att bjuda hem folk. Vi har inte haft något bra matbord som man kan sitta flera personer kring på ett bra sätt i vår lilla 3a. Tramsigt att skylla på det kanske men jag vill verkligen att gästerna ska kunna sitta bekvämt och och att vi ska kunna sitta samlade kring samma bord. Nu har vi köpt ett nytt matbord till vardagsrummet och det gamla underbara slagbordet får agera sidobord istället. Det blev jättebra! Mer luftigt och mycket bättre sittplatser. :) Nu ska här bjudas på middag, fika, lunch, brunch etc...! Idag blev det självklart våfflor med grädde och sylt som avslutning men innan dess mumsade vi fruksallad med grekisk yoghurt och nötter, jordgubbssmoothie och smörgåsar av på surdegsbröd. Smaskens!

Hoppas ni har haft en riktigt bra helg! Kram /Nellie


4 kommentarer:

  1. Satt just och läste detta inlägg, när din kommentar dök upp hos mig!
    Det lät gott, med er lyxfika. Konstaterade just att vi inte hann med våfflor idag. Får bli imorgon istället.

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blev! Ser fram emot en kopp kaffe där!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Men mums! Så gott med brunch. Jag måste också bli bättre på det där... Vi har alltid samma gamla par på middagar! :)

    Ja, tollare har jag varit i kontakt med mycket! Har en god vän som nu har fyra stycken och en border terrier. Hon har bott här nere, men har precis flyttat till Sthlm och startat eget företag inom hunderiet. Hon kommer ta valpar på sin ena tik antingen detta år, eller nästa. Och om inte annat så har hon bra insikt i tollarvärlden om ni skulle behöva hjälp med att välja uppfödare! :) Jag gillar också tollare, men är bortskämd med att Aron inte fäller...

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Oj så gott allt låter! Såklart att en bra sittplats påverkar, man vill ju inte bjuda hem utan att kunna erbjuda sittplats. De har nog förståelse och kommer nog mer än gärna hem till dig framöver med ditt nya fina bord.

    Tack för krya-på-dig-hälsningen, det värmde!

    Kram Linda

    SvaraRadera