12 mars 2012

Underbar färgkombination

Just nu är jag väldigt mycket inne på färg. Jag tror att jag någonstans har en stil som är min, någon form av grundstil, men sedan så befinner jag mig också ofta i någon form av fas. Eller period. Ibland kan det vara vitt som ska dominera, ibland är det någon annan färg. Det kan också vara en känsla som jag helt har snöat in på. Just nu är det färg. Fina pasteller och starka härliga färger som gör att man känner att våren är på väg och som sprider glädje!

Men så fick jag syn på dessa bilder på Livet Hemma bloggen och blev helt kär! Visst, det är också färg men inte på det klara och ljusa sättet som dominerat mina tankar på sistone. Åhh, vad jag tyckte att detta var fint! Så där vill jag ha mitt nästa sovrum (som idag ser ut ungefär tvärtom, helt vitt!)!

Kram Jennica
PS: Idag skiner solen! :)


Bild: IKEA Livet Hemma

2 kommentarer:

  1. Verkligen behagliga toner! Men jag är nog mer som du i sinnet just nu, starka och härliga färger. Våren kan behöva en liten putt i rumpan ibland :)

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga toner! Ungefär sådan färg hade jag i mitt sovrum när vi bodde i lägenhet, jag kallade den Cappucino då. Det blev vädligt fint med den övriga färgerna till som du visar.

    sv: Köp tvålen, gör det. De magiska dropparna kommer förgylla din vardag och sen vill du inte vara utan dom :)

    Kram Linda

    SvaraRadera