31 mars 2012

Min nya cykel

Jag minns än idag hur lycklig jag var när jag fick min första cykel. En blå Cresent med stödhjul. Som jag övade och vinglade för att äntligen få lov att cykla utan stödhjulen. Det hela resulterade i en vurpa och ett par stygn i knäet. :(

Idag, drygt 30 år senare, har jag nästan samma känsla när jag köpte mig en ny cykel. Eftersom det ska sitta en barnstol där bak så småningom så valde jag en mamma-cykel istället för en city-bike som jag tidigare haft. Dessutom gick jag "all in" på färgen och tog en ljust rosa-metallic. Tyvärr syns det inte riktigt på bilden men den är jättefin, det är faktiskt samma färg som min bröllopsklänning. :) Nu ska det cyklas igen, så härligt!

Bild från erlan.se

3 kommentarer:

  1. Den ser jättefin ut! När du säger det så kan man ana att den är rosa, gissar att den är underbar i verkligheten! Vad härligt med ny cykel såhär till vår och sommar.

    Kram LInda

    SvaraRadera
  2. De där cyklarna är så sköna att cykla på. Det är härligt att cykla.

    SvaraRadera
  3. Så fin! Och jag kan riktigt tänka mig den i rosa... en dröm ;-)...

    SvaraRadera