4 oktober 2011

Bakom glas

Jag har en viss förkärlek till förvaring bakom glas. Bäst gillar jag gamla skåp av olika slag men det går också an med nya. Saker som jag gillar ligger skyddade samtidigt som jag kan se dem och påminnas om dess existens. För, handen på hjärtat, det händer ju att man köper en och annan sak som sedan "glöms bort" tills man hittar den/t en dag, längst in i något skåp... Någon som känner igen sig? Nu pratar jag inte bara om porslin och andra bruksföremål, det kan även vara tyger, tidningar, böcker, smycken, ja nästan vad som helst. Jag brukar "rättfärdiga" det hela med att det i många fall rör sig om loppisprylar och de har ju praktiskt taget varit gratis, och då gör det ju inte så mycket! :)

Bilder från Livet hemma

3 kommentarer:

  1. Tack för kommentaren! Ja skåp med glasdörrar är fint men man måste ju hålla i ordning :) vi har lillskruttans kläder i ett skåp med glas så jag vet:) kram

    SvaraRadera
  2. Å vilka härliga skåp, de skulle gärna få komma hit och bo här hos oss ett tag. Så ja, jag känner verkligen igen mig, vi har nog samma böjelser :-)

    SvaraRadera
  3. Du måste lära dig...det är fantastiskt!

    SvaraRadera