9 oktober 2011

Little creature

Hoppas er helg har varit bra! Vi fick en del gjort här hemma så jag känner mig nöjd och så redo man kan bli för en ny arbetsvecka.

Idag blev jag påmind om ett ställe vi besökte i Australien i våras, ett lokalt litet ölbryggeri som jag verkligen tycker har lyckats med sitt varumärke. Det finns faktiskt en hel del just små öltillverkare som är bra på att förmedla något med sitt varumärke.

Little Creature skapades av ett gäng bryggerivänner som alla älskar öl. De köpte en övergiven krokdilfarm i ett hamnområde och byggde där sitt eget bryggeri, från scratch. Där har de även en butik och en stor restaurang som hänger ihop med själva bryggeriet så man som gäst kan se när ölet bryggs samtidigt som man äter. Självklart tappas ölet man dricker direkt från de stora tunnorna, alltså inte något vanligt litet ölfat här inte! Vad gäller inredningen så kombinerar de industristilen med loppisfynd på ett riktigt skönt sätt och skapar på så vis en känsla av ett modernt öl som är lite godare och tillverkat med mycket kärlek. :)

Nu lämnar jag över blogg-stafett-pinnen till Jennica. Sköt om er! Kram /Nellie





1 kommentar:

  1. Hej hej!

    Det ser fantastiskt ut. Jag och min man drömmer om att öppna ett bryggeri i framtiden...

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera