3 oktober 2011

Höstinspiration

Om ett par veckor är det dags för vår första aktivitet denna hösten, det vankas höstinspiration med Ulrika Marklund. Mer info hittar du här. Jag skulle vilja förtydliga att vi denna gången inte bara kommer ta del av Ulrikas oändliga kunskap, energi och inspiration, alla som deltar kommer även att göra en vacker bordsdekoration med olika material från naturen. Denna får ni givetvis ta med er hem! :) I helgen har jag varit ute i skog och mark och samlat kottar och ekollon, tänka vad mycket vackert naturen har att erbjuda! Vackert i all sin enkelhet. Anmäl dig här och kom och låt dig inspireras!


I senaste numret av Tove hem & trädgård så hittar du detta enkla och fina sätt att ta vara på höstens vackra färger. Allt som behövs är en konservburk, tunn ståltråd, några vackra höstlöv, tidningspapper (att fylla burken med) samt något att lägga på toppen. Här har man använt mossa och äpplen. Jätte fint tycker jag! Tidningen Tove hem & trädgård är för övrigt en underskattad tidning enligt min mening, jag tycker att den har en skön och opretentiös blandning av hemma hos reportage och gör det själv tips.

Härliga hösthälsningar /Nellie

3 kommentarer:

  1. Jag älskar också höstens alla färger. Vi plockade ju löv och hade minipumpor till vår kräftskivedukning, så läckert! Ska plocka in lite löv också och ha ihop på en bricka med lite ljus tänkte jag. Ska bara ha tag i en läcker träbricka först!

    Ha en skön vecka!

    SvaraRadera
  2. Höstens färger och alla otroligt vackra detaljer är ju bara som gjorda för att ta in och blanda med stearinljus och ulliga filtar. Så mysigt med kursen, hade själv gärna gått om jag hade haft möjlighet. Hoppas att ni lär er en massa nytt.

    SvaraRadera
  3. Vilken läcker dekoration!!! Hösten bjuder på helt fantastiska färger!! Om ett par veckor ska jag bjuda in vänner på middag och har börjat fundera över hur bordsdekorationen ska se ut, det finns ju så mycket gratis i naturen, gäller att ha lite fantasi bara :)

    Stoooooooooooooor kraaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera