25 oktober 2011

Var snälla mot er själva

Idag har det varit en lite konstig dag. Å ena sidan har jag fått en del bra saker gjorda på jobbet, men å andra sidan har jag stundtals varit väldigt ofokuserad. Vääldigt ofokuserad! Har varit fnittrig och lite trött, blandat med energi så att det trots allt blev saker gjorda. Konstig dag som sagt!


Jag brukar alltid få dåligt samvete över dagar då jag inte är så produktiv på jobbet som jag själv anser att jag borde vara. Men vet ni, jag försöker verkligen att inte få det längre. Över huvudtaget så tränar jag mig själv på att inte ha så dåligt samvete över saker som jag inte gör, men som jag egentligen planerat att göra. Det är så onödigt! Jag går bara och mår dåligt och då är det lika bra att man gör ett aktivt val och konstaterar att just nu är jag ofokuserad, och ta en paus och göra nåt annat. Eller inse att nu är jag faktiskt för trött för att städa, eller vad man nu tänkt sig göra, och så välja att göra det en annan dag istället. En dag som är bättre lämpad, en dag då man har rätt sorts energi.

Som nu, nu borde jag ta tag i en del grejor, men jag är så trött och vill bara krypa ner i sängen med min bok. Och visst, ett litet dåligt samvete börjar direkt gnaga....men jag försöker mota bort det och tänka att jag faktiskt behöver gå och lägga mig. Jag är trött och behöver fylla på med energi!

Så - god natt bloggisar och sov så gott! Ta hand om er och kom ihåg att vara lite snällare mot er själva!
Kram Jennica

2 kommentarer:

  1. Fina ord!

    Imorgon är du nog mer fokuserad. Skyll på graviditeten:)

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Sååå himla kloka ord, bra inlägg!! Vi behöver verkligen börja bli lite mer accepterande och snälla mot oss själva!!!! Nu hoppas jag att du får en riktigt god natts sömn!!!!!!

    Stöööörsta kraaaaaaaamen aka

    SvaraRadera