26 oktober 2011

Virka

Just nu verkar det pågå en virkningsboom! Jamen har ni inte märkt det?! I var och varannan blogg så virkas det. Och det är ju så fint, så jag förstår det verkligen! Själv gjorde jag ett försök för ett par år sen, då jag fick för mig att jag skulle lära mig att virka. Hade väl lärt mig lite grann någon gång när jag var liten, men det var glömt nu. Och det jag verkligen ville lära mig var mormorsrutor! Så jag köpte virknål och garn, ett ganska tunnt, mjukt bomullsgarn som de rekommenderade i garnaffären eftersom jag ville göra en filt till min lilla dotter. Hmm....det där med tunnt fint garn var kanske inte så smart att börja med. Det blev några rutor som alla var olika i storlek....och sedan tröt mitt tålamod! :)

Men titta här så mycket olika fina saker man kan göra, om man bara har tålamod!
Kram Jennica







Alla bilder från Pinterest.

2 kommentarer:

  1. Hej hej! Jättesöta virkade alster du visar. Vet du vilket nummer av mollie makes som är ute? Kram o trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. De söta tofflorna blev jag lite kär i <3

    SvaraRadera