6 oktober 2011

Frågor

Men oj, jag har ju glömt bort att ge svar på frågorna som kom i samband med presentationen av mig. Vad slarvigt av mig! Tack Victoria för spännande frågor. :)

Jag skulle vilja veta lite mer om din bakgrund, vad du jobbat med och hur det kom sig att du / ni startat eget?
Jag är utbildad systemutvecklare, dvs kan lite om mycket vad gäller hur man utvecklar dataprogram. Det låter ganska torrt och nördigt, jag vet. Nu är det inte så att jag är så himla intresserad av "data" med det är ändå ganska bra att kunna lite om detta, oavsett vad man jobbar med. :) Mitt första jobb efter utbildningen var klar (vilket var relativt sent, jag hade just fyllt 29 år) blev på IKEAs IT-avdelning. Det var nog ingen slump att det blev just IKEA, inredning har länge varit ett stort intresse hos mig. Nu, lite mer än 5 år senare har jag haft ett par olika roller och tjänster men jobbar jag fortfarande på IKEA, men numera på IKEA FAMILY, IKEAs kundklubb. 

Hur hänger då detta ihop med Kanel & Cayenne (K&C)? Jo, Jennica och jag har lärt känna varandra via jobbet på IKEA och en varm sommarkväll för ca 2 år sedan kom vi på vårt företagsnamn, Kanel & Cayenne, fast då hade vi egentligen inga planer på att starta något företag. Men OM vi skulle det så visste vi i alla fall vad det skulle heta! :)

Jag har funderat på det där med eget företag under en längre tid och tycker att det passar mig och min personlighet bra. Jag har massor av energi, och min största drivkraft är att kunna förändra och förbättra saker. Stora företag är i många fall lite tröga, så även IKEA och därför är det så bra att ha K&C vid sidan om, där kan vi ju göra precis som vi vill och vi kan själva påverka allt. Om vi bara hade kunnat göra det på heltid hade det varit ännu bättre! Nu är det lite svårt att få energin att räcka till, även för mig. :)

Vad inspirerar dig i inredningsvärlden?
Hmm, det var lite klurigare. Jag gillar naturen väldigt mycket och hämtar mycket inspiration därifrån. Jag har också en förkärlek till "gamla" saker, både lantligt och retro. Har ingen direkt utpräglad stil utan gillar att blanda. Det inspirerar mig mycket att se hur människor hittar kreativa och smarta lösningar på sina behov, det får gärna vara lite okonventionellt. :)

Ha en skön kväll! Kram /Nellie









1 kommentar:

  1. Hej hej! Nu har jag lagt ut ett fotot på skåpet. Vad kul att ni jobbar på Ikea. Det gör min man också. Han bloggar på jobbarbloggenhttp://jobbarbloggen.ikea.se/flersprakig/#comments

    Ha en fin dag! ( Är det någon som är gravid)?:)

    SvaraRadera