15 december 2011

Brasa

Peta in en pinne i brasan...hämta ett glas vin och några chokladpraliner (eller öl och revbensspjäll om ni föredrar det). Visst är det något visst med öppen eld? Så värmande, rogivande och vackert. Jag älskar att titta in i elden och lyssna på hur veden sprakar. Jag minns under min barndom när vi grillade korv i kakelugnen där vi bodde då, så mysigt det var! Nu har vi tyvärr ingen eldstad i vårt hem. :( Spisen är vacker men även veden, den ger en härlig natur-känsla i hemmet både med sin lukt och färg. Har är det hemma hos er, har ni lyxen/förmånen att ha någon kakelugn/öppen spis eller liknande?




2 kommentarer:

  1. Ja, väldigt rofyllt är det med eld... Vi har heller ingen eldstad i vårt hus, men i nya huset ska vi ha det. Det blir mysigt!
    Nellie: Det är mina 4 döttrar på mitt Lucia-foto ;) Fotot såg visst jääääättegammalt ut? ;) :)
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder!!! Och jag väljer nog vinet och pralinerna, haha!!! Vi har tre eldstäder här, en kamin i vardagsrummet, en vedspis i köket och en kamin på övervåningen. Vi eldar nästan varje dag i kaminerna i köket och vardagsrummet, en heeelt oslagbart mysig värme :)

    Tack för ett fin kommentar hos mig, du har så rätt!!! Tjejer kan vara riktigt dömande mot varandra...

    Kraaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera