16 december 2011

Skumtomtefudge

Egentligen så är ju detta Nellies bloggvecka, men jag gör ett litet gästinhopp! Denna helgen ska hon och hennes man passa på att rå om varandra och julmysa i Köpenhamn, och då ska hon ju självklart inte bry sig om bloggen. Jag tror säkert att hon kommer att berätta om deras besök under nästa vecka!

För oss andra verkar det vara full fart i stugorna med julpyssel, pyntande, inslagning av paket och annat juligt! En sak som alla verkar gilla är julgodis och jag är absolut inget undantag, gottegris som jag är! På min repertoar brukar det stå knäck, ischoklad, kola och mintkyssar. Ibland hoppar jag över nåt och ibland så tillkommer nåt nytt, som det gjorde förra året - nämligen Skumtomtefudge! Jag älskar skumtomtar och jag tycker verkligen om fudge, så en kombination av detta måste ju bli bra. :)


Det blir rosa fina fudgebitar. De är rätt så söta, det kan man ju inte komma ifrån, men det funkar för mig! Ni får väl testa och se vad ni gillar dem! :)

Hoppas att vi "ses" i morgon igen, annars så får ni ha en riktigt härlig helg!
Kram Jennica

Skumtomtefudge
10 bitar skumtomtar
2 dl socker
1 dl grädde
50 g smör
100 g vit choklad

Gör så här:
1. Klipp skumtomtarna i bitar. Koka upp allt utom chokladen tills det har smält.
2. Blanda i chokladen och rör tills det blir en blank tjock smet. Häll upp i en form med bakplåtspapper.
3. Låt svalna och skär upp i bitar.

2 kommentarer:

  1. Låter riktigt sött och gott :)

    //Johanna

    SvaraRadera
  2. Det både låter och ser gott ut! det måste jag nog prova, när jag nu ska hinna det ;-)

    SvaraRadera