2 december 2011

Klimatfunderingar

Med stormen Berit friskt i mimmet funderar jag på vad det är som pågår med vårt klimat. Förra vintern hade vi massor av snö här i södra Sverige följt av en sval och regning sommar, medan i norr så var det i princip tvärt om. Denna vintern har det varnats om att det ska bli en riktig vargarvinter men hittills har det t.o.m. varit så milt att vårblommorna tror att det är dags att titta fram. Det kanske är helt normalt att det är så här men jag kan inte låta bli att undra om det är vi människor som "orskakat" detta med all miljöförstöring... Och vad behöver vi i så fall göra för att undvika att vi förvärrar situationen? Hmm, någon som vet? Ibland undrar jag om naturen visar sitt missnöje genom de natur-katastrofer som inträffar... /Nellie

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag tror bara att det är så här ibland. Du har väl sett barnen i bullerbyn:) kram

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas Hanna har rätt, men jag känner ändå en stor oro inför allt kring klimatet. Det kallas ju värmebölja i december. Det gillar vi inte.

    SvaraRadera